Rejsetendens for 2024: Indholds-safari

Rejsetendens for 2024: Indholds-safari

Rejseselskabet TUI har nørdet data og kigget i krystalkuglen for at blive klogere på, hvordan danskerne kommer til at rejse i 2024.

TUI er kommer frem en række rejsetendenser, som vi løbende beskriver her på VilGerneLeve.dk og på vores søstersite Bangeforikkeatleve.dk. I dag om Indholds-safari.

Indholds-safari
Hvor kan du finde de mest TikTok-værdige feriesteder eller de billedskønne strande og solnedgange? En voksende trend er at vælge dine destinationer baseret på, hvor ‘instagrammable’ de er. Ifølge en rejserapport fra American Express får tre ud af fire rejsende deres inspiration til deres næste ferie fra sociale medier. Og magten af sociale medier er endnu stærkere blandt de yngre generationer. 61 procent af Gen Z- og millennial-generationerne siger, at de har valgt en feriedestination, fordi den ser fantastisk ud på fotos og/eller videoer. Så hvor skal man rejse hen for at få deres algoritmer i gang? Nogle af de mest taggede destinationer på Instagram inkluderer BaliMaldiverne og Dubai. TUI solgte sidste år 24 procent flere rejser til Maldiverne og 32 procent flere rejser til Dubai end året før. For Bali var samme tal mere end fordoblet og det er en interesse, TUI forventer vil fortsætte i 2024.

Share