54.218 gæstede i weekenden Ferie for Alle 2025 i Herning Messecenter, og hver og én var med til at sikre tre dage, der af udstillere beskrives som fantastiske. Tilbagemeldingerne glæder naturligvis administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.
“Efter tre intense messedage har vi endnu engang fået bekræftet værdien af det personlige møde og fået understreget, at intet kan erstatte den gode samtale, der opstår, når vi mødes personligt”, fastslår Georg Sørensen og fortsætter: “Jeg vil gerne takke de flere end 3.000 ferieeksperter på de mange messestande, hvis faglige dedikation har sikret, at titusindvis af gæster har fået inspiration og personlig vejledning til deres oplevelser til tiden – til ferietid, familietid, eventyrtid og kvalitetstid. Tak også til det store publikum, der med stort engagement og nysgerrighed sammen med alle de passionerede udstillere har skabt en sand feriefest, hvor det personlige møde igen har vist sit værd”.
Charterbureau: ‘De dage på året, hvor vi sælger flest rejser’
Charterbranchen var igen i år stærkt repræsenteret på Ferie for Alle, og oplevelsen blandt udstillerne inden for denne gren af feriebranchen var meget positiv.
“Vi har samlet set oplevet en rigtig stor købelyst og er faktisk lidt over niveauet fra sidste år. Så det er gået rigtig, rigtig godt, og vi er meget, meget glade. Ferie for Alle er ganske enkelt enormt vigtig for os – dels fordi det er de dage på året, hvor vi sælger absolut flest rejser, og dels fordi der på messen er mulighed for at møde gæsterne og inspirere dem til deres næste ferie”, forklarer Kasper Tangsig, Head of PR & Marketing i SunCircle (Primo Tours, Aarhus Charter og SunCharter).
Efter nogle års fravær udstillede også Stena Line på årets Ferie for Alle, og her er glæden stor over at være vendt tilbage.
“Messen har overgået alle vores forventninger, og vi er meget positive. Den er større og har endnu flere besøgende, end vi forventede, og den samler branchen på en virkelig god måde. Så det har været den helt rigtige prioritering for os at være med, ligesom det utvivlsomt har været indsatsen værd – messen har været en perfekt anledning til at oplyse om Göteborg og Sverige i det hele taget, og vores partnere er ligeledes meget begejstrede”, fortæller Ulf Staaff, Travel Commercial Manager i Stena Line Danish Region.
Camping-udstiller: ‘En supervigtig messe’
Årets tema på Ferie for Alle var camping, og også campingbranchen nød tre udbytterige dage. Samtidig understreges vigtigheden af messens eksistens i det hele taget.
“Ferie for Alle er supervigtig for både os og branchen generelt, fordi messen i modsætning til mange andre ferierelaterede messer samler hele branchen – det er fantastisk, fordi vi jo i virkeligheden alle sammen har en interesse i det hele. På årets messe har der været masser af glade mennesker, og vi har nydt de mange gode snakke, ligesom vi med glæde kan konstatere, at der er blevet skubbet godt med varer over disken”, lyder det fra Morten Kjeldsen, CEO i Isabella A/S.
Foruden otte haller med alt campingrelateret lagde Ferie for Alle også igen scene til Dansk Camping Unions prisuddeling Danish Camping Award, der fandt sted søndag middag – læs mere på dcu.dk.
Turistorganisation: ‘Nogle fantastiske dage’
Som altid var også Danmarkshallen et tilløbsstykke, og igen var en række turistorganisationer på plads. Det gjaldt eksempelvis Destination Sønderjylland, der i år med stor succes vendte tilbage til messen.
“Vi har haft nogle fantastiske dage og er rigtig glade for at være tilbage efter en håndfuld år væk fra messen. Vi er meget positivt overraskede over, hvor mange der har været forbi vores stand, og hvor oprigtigt interesserede de har været i vores medbragte materialer og Sønderjylland som feriedestination. Den nysgerrighed er vi superglade for, ligesom det er tilfældet med det samarbejde vi har haft med vores partnere”, konstaterer Kirsten Oldenborg Lundvang, direktør i Destination Sønderjylland.
Ferie for Alle 2025 bød på 13 fyldte haller, 1.000 udstillere og flere end 210 rejseforedrag. De besøgende kunne gå på opdagelse i haller med fokus på alt lige fra danske og udenlandske destinationer til camping, golf og udeliv i øvrigt. Samtidig talte messen et omfattende legeland med noget for enhver smag.